• METU KONKURSS – DAUGAVAS STADIONS “KULTŪRAS UN SPORTA KVARTĀLA IZVEIDE GRĪZIŅKALNA APKAIMĒ”

  • DAUGAVAS STADIONS - ŠODIEN

  • DAUGAVAS STADIONS - ŠODIEN

  • DAUGAVAS STADIONS - MAKETS, NĀKOTNES VĪZIJAS..

  • DAUGAVAS STADIONS - MAKETS, NĀKOTNES VĪZIJAS..

Preses relīze

Plašsaziņas līdzekļiem
8.11.2016.


Šodien, 8. novembrī, „Eiropas Dzezceļa līnijas“ izsludinātajam starptautiskajam metu konkursam “Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere” reģistrēti 11 konkursa darbi. Starptautiska žūrija, kuras sastāvā atzīti Latvijas un ārvalstu eksperti arhitektūras un pilsētplānošanas jomās, laikā no 25. līdz 28. novembrim tiksies Rīgā, lai izvērtētu konkursam iesniegtos darbus. Konkursa rezultāts tiks paziņots atklātā žūrijas sēdē novembra pēdējās dienās. Konkursa darbi iesniegti un tiks izvērtēti, saglabājot dalībnieku anonimitāti. Atklātajā sēdē, pēc žūrijas lēmuma nolasīšanas, tiks atvērtas aploksnes un kļūs zināmi uzvarējušo darbu autori.“


Dins Merirands, Eiropas Dzelzceļa Līnijas valdes loceklis:
„Konkursa norises gaitā bija vērojama augsta starptautiska interese par izsludināto konkursu. Var teikt, interese bija rekordaugsta un globāli plaša, jo vairāk kā 200 interesentu no 37 pasaules valstīm vēlējās precizēt iespējas piedalīties konkursā. Augstā interese skaidrojama ar projekta „Rail Baltica/Rail Baltic“ augsto starptautisko atpazīstamību. Apzināmies, ka mūsu dotais uzdevums ir īpaši sarežģīts, jo jauniem mūsdienu arhitektūras un dizaina risinājumiem jābūt piedāvātiem kvalitātē, kas veido pievienotu vērtību Rīgas vēsturiskā centra pilsētvidei. Vienlaikus risinājumam jāiekļaujas pilsētvidē tā, lai novitāte saglabātu Rīgas vēsturiskā centra kā UNESCO Pasaules mantojuma vietas vērtību. Uzdevuma veikšanai bija nepieciešams savienot plaša spektra speciālistu - arhitektu, pilsētplānotāju, dzelzceļa transporta speciālistu un ainavu arhitektu – kompetences. Tāpēc arī konkursa starptautiskās žūrijas dalībnieku vidū ir ne tikai arhitekti un pilsētplānotāji, bet arī kultūras pieminekļu aizsardzības un dzelzceļa speciālisti. Reģistrēto konkursa darbu skaits liecina, ka žūrijai būs jāveic apjomīgs darbs. Žūrijas locekļi iepazīsies ar darbiem jau pirms ierašanās uz kopīgajām žūrijas sēdēm Rīgā, bet visi interesenti ar konkursa darbiem varēs iepazīties portālā www.edzl.lv, sākot no š.g. 17. novembra.”

Jānis Dripe, Latvijas republikas Kultūras ministrijas eksperts, žūrijas dalībnieks:
“Pēdējos gados realizētajiem lielajiem kultūras objektiem – Nacionālajai bibliotēkai un Nacionālajam mākslas muzejam tagad seko nebijušas sarežģītības infrastruktūras objekts, kurā pārveidojot Rīgas centra pilsēttelpu, apvienosies arhitektu, transporta tehnoloģiju un inženierzinātņu inovatīvs redzējums. Rail Baltica Rīgas stacija mezgla izbūve un dzelzceļa uzbēruma aizstāšana ar estakādi būs reāls Rīgas vēsturiskā centra paplašinājums Maskavas priekšpilsētas virzienā un būtiska saikne ar Daugavas kreiso krastu. Tas būs arī impulss teritoriju attīstībai Rail Baltica trases tiešā tuvumā no Grīziņkalna līdz Rīgas stacijai. Ja institucionālās barjeras un šauri resoriska domāšana tiks pārvarēta projekta īstenošanā, mēs varam būt liecinieki patiesam sabiedrības ieguvumam – funkcionālam, estētiskam un ekonomiskam. 11 iesniegtie darbi tādas iespējas piedāvā.”  
Džonatans Kendals, /Jonathan Kendall/ Urban Design, Fletcher Priest Architects partneris un direktors, žūrijas dalībnieks:
„Esmu iepriecināts, saņemot aicinājumu piedalīties konkursa žūrijā. Mūsu pieredze Apvienotajā Karalistē, Latvijā un daudzās citās pasaules valstīs ļauj skaidri apzināties, cik svarīgi ir ieviest transporta infrastruktūras projektu, ieklausoties pilsētas kontekstā. Tas īpaši attiecināms uz Rīgu, kurā ir tik bagātīgs vēsturiskais mantojums un kur jaunajam transporta centram ir iespēja paaugstināt pilsētas kvalitāti  atbilstoši 21. gadsimta vajadzībām. Es ar nepacietību gaidu darbu izskatīšanu un atbalstīšu konkurences veicināšanu. ”

Continue Reading

Drukāt

Offers and bonuses by SkyBet at BettingY com